03 november 2009

The Complete Rehash

A művészetben illik megtisztogatni a talált tárgyat, én viszont szeretem úgy magában odafröccsenteni a jelenbe, hadd szenvedjen az új szövegkörnyezettel. A talált tárgy nem hordoz személyes emléket, csak valami összgenerációs rezonanciát. Az alábbi szövegeknek ehhez nyilvánvalóan semmi közük.

A Spotlight egy macintosh-on többek között arra is jó, hogy felfedezd, melyik a legrégebben módosított fájl a gépeden. Az én alig kétéves mekbukomon a legrégebben módosított (és – valószínűleg – keletkezett) dokumentum a „Conversations” címet viseli, melyet utoljára november 9-én, 1998-ban, délután 2 óra 11 perckor mentettem el a „save“ gombra kattintva, melynek floppis dizájnja akkoriban még bírt némi relevanciával. A Conversations egy másodikos házimat tartalmazza. Azóta lett átmenekítve legalább tíz gépen keresztül máig, a mekbukik, teljesen öntudatlanul. Így szól:


“What should we do today?” asked Mum at the weekend on Saturday.

“I want to go to the CORA supermarket to look at the toys,” I stated than.

“Me too, Me too!” shouted my brother and my sister.

“Let’s go to our new house!” suggested Dad.

“When are we going to visit our grandfather?” inquired my sister.

“We are going tomorrow.” Mum replied.

Then we went to the CORA.


És akkor még egy ínyencség, a második legrégebbi, némileg több fantáziával írodott ámde ennél fogva kevésbé sztréjtforvörd házifeladat fizika (!) órára (simán csak „science“). Ennek dátuma 2000, ápr 27., tehát az utolsó MBIS-es szemeszter során íródhatott. Asszem akkor valóban a Mr. Farrow volt a fizikatanárom.


Dear Mr. Farrow,

while you were out shopping somehow out of gas alcohol and ink I made ten testtubes explode and the chemical splashed everywhere in the lab.

But it also short-circuited one of your special machines.

Mr. Webster told me to do it, I just did what I asked to do.

My sister tasted one of your chemicals and went to hospital. She also broke a bottle of chemicals and it burned out the floor.

My brother throwed the microscope out of the broken window because he thought that you don’t need it.

Somehow I only wanted to switch on the light and the whole lab exploded.

I think the lab is haunted.

I tried to rescue the lab.

(Honest)

But knowing you will have a fit I took your space shuttle and went to moon for a bit.


Hát ennyi mára a jóból, most mintha nosztalgiáztam volna, pedig nem is. Persze repül az idő, elrepült 11 év úgy, hogy párezer bájt egy dokumentumban megúszta a módosítást, hogy százhatvan giga történelem alól, mely most a jelenlegi vinkót alkotja, sikerült előbányásznom ezt a két szövegcsét. Még megvannak a Rockies (Sziklás Hegység) és a Five Pillars of Islam c. több oldalas project-jeim is, de azokat azért nem közlöm, mert visszaolvasva teljesen nyilvánvaló, hogy az akkori wikipédiás forrásokból oldottam meg a munkát egy laza Ctrl+c-vel. A plagizálás már akkor a véremben volt, és ezt a tehetségemet ma is kamatoztatom az angolszakon. Eddig mindenki hasraesett az esszéimtől. Ritchie Blackmore, a Deep Purple gitárosa tanácsát követve teljes mértékben adoptáltam a mottót: „Just steal!“. Neki bejött, bejön nekem is.


***

Holnap hajnalban elmegyek és megveszem a Napoleon Boulevard új remake albumát, úgyhogy a héten egy gigakritikára számíthatnak a Kedves Olvasók. Azért vállalom ennek megírását, mert Magyarországon ezt senki nem fogja megtenni helyettem. Olyan „hivatalos“ zeneértő, aki minden Napoleon számot átlagban három és fél ezerszer hallgatott meg élete során, nem hiszem, hogy létezne kicsiny galaxisunkban. Arra meg, hogy néhány nosztalgiázó N&B rajongó mit ömleng a maga kis fórumtopikján, senki nem kiváncsi.

2 megjegyzés:

Annácska írta...

méghogy plagziálsz, na persze. tudod, szerintem az atomfizikusokról is írhattál volna úgy, mint ezt a levelet a fizikatanárnak, és akkor nem húzom le, hogy uncsi :D (csak nyűgös voltam, mer szótáraznom kellett :P)

mr chocolate írta...

nálam már szépen bejáratódott ez a szuperformális, személytelen, feleslegesen túlcizellált stílus az angolszakon. nem tudnak belekötni.

de sztem nálad már csak én unhattam jobban azt a fizikás article-t... :S ígérem legközelebb nem fordul elő :) igaz, a sokadik beadandómnál már magam számára is ígérgetnem kell... :P