30 november 2008

El Tema Cuarenta

A zsidó nép 40 évig vándorolt majdnem tök feleslegesen a pusztában, hogy megérkezve a kiszáradt kánaánba szétkergessen néhány pásztor hordát; Jézus 40 napig böjtölt a pusztában; a gitáromon ha összeadjuk a bundok, a húrok, a potméterek, a mágnesek és a pickup-kapcsoló lehetséges állásainak számát: szintén 40-et kapunk; a 2.1-es hangfalszettem mélynyomója egyedül 40 W; a Sum 41 csupán eggyel nyúlt mellé mind a nevét, mind a zenei attitűdjét illetően, hogy egy hallgatható zenekar legyen; ha összeadjuk az arcizmok számát egy felnőtt arcán, és levonunk belőle aztán 6-ot mert azok már régen elhaltak a rossz szereposztás okozta görcsös azonosság-tudat-keresés kínzó vigyorában, ugyanúgy 40-et kapunk végeredményül; pont ma három nap híján 40 egész nap múlva indulok mégegyszer Klaipédába, a vikingszerű egyetemre; annak idején pontosan negyven percet kellett várnom az angol szóbelire, mialatt 40-re szállt le a pulzusom, hogy aztán körülbelül 40 perc múlva ki is jöhessek a három angolos fúria teadélutánjáról és kapjak 40 pontot a 40-ből összesen; a minap Ray Charles Top 40 Greatest Hits lemezét hallgattam és nagy részét valóban élveztem is; 40 évvel ezelőtt jelent meg a kedvenc kora Pink Floyd albumom, A Saucerful Of Secrets, olyan epikus számokkal mint a Set The Controls For The Heart Of The Sun vagy a címadó darab 12 percnyi zaja; 40 évesen én már most láthatóan beadom a kulcsot; jé, a Beatles White Album-a is 40 éve jelent meg; én nem akarok olyan közép-amerikai törzsben élni, ahol csak 40 db 3. életévét megélt gyerekkel lehetsz törzsfőnök és olyanban se, ahol a 40. szülinapodon áldoznak fel a sáskaistennek; egy hétre 40 friss KFC-s Twister™-rel nem halnék éhen; 40 gallon Guinness-szel meg szomjan; nevemet negyven nemzedékre előremenően jegyezzék meg és ugyanennyre visszamenőleg felejtsék is el; látható statisztikám már, hogy minden új év 40. napján nekem megjön a lelki évi vérzésem, de szerencsére ettől most még messze vagyunk; a fürdőszobamérleg ma kétszer 40 kilogrammot mutatott nekem, de ahogy levettem az egyik lábamat, ennek csupán a felét¬; mert a 40 egy misztikus szám és negyven pillantásomtól már leomlik egy lazább szerkezetű fal, negyvenszer 40-től pedig a Notre Dame és más katedrálisok; mert most nincs 40 forintom se; nincsen 40 könnyem se senkiért; 40 napon belül én már egészen máshol leszek; most megint 40-es a pulzusom; most már éppen 40 perce döglök a gép előtt és nem csinálok semmit.

Nincsenek megjegyzések: