15 február 2009

Valentinnapi tempera

Tekeredne fel az ujjamra ez a nap is, ahogy most így visszagondolok rá és visszaorsózom az eseményeket, és fiatalodok a reggeli kelés momentumáig egy jó 4 évet megint, mint a Curious Case of Benjamin Button-ben a bendzsamin battön, jaj, milyen szép tekercsbe halmozódna-szorulna ez a szombati nap, ha hagynám.

Szent Bálint elkövette azt a hibát, hogy elkezdett lobbizni egy fiatal pár egyházi esküvőjéért még valamikor a középkor hajnalán. Látta ez a Bálint bácsi, hogy csak nem fakad abból újabb probléma, ha két kis jámbor 16 éves gyerek egybekel és a hozományukkal ellesznek valami farmon. Nem telt el fél évezred és ez a szerencsétlen pap Valentinná vedlett, hogy minden egyes év egy borús február-közepi napján reinkarnálódjék a giccsben. Az apropóját ennek a napnak, mint olyant, természetesen nem vitatom el. Suta gitárommal én is több időt töltöttem a szokásosnál. Arra is gondoltam, hogy megérdemelne már igazán egy alapos tisztogatást és egy újrahúrozást is, de ehhez már tényleg lusta voltam.

Eme romantikus napon végre összeütöttem egy májszpéjsz oldalt is, habár nem volt egyszerű. Össze-vissza turkál az ember a skin-ek és layout-ok forráskódjaiban, mire nagy nehezen kicsikar egy használható felületet. Rövidke szólóim ki lettek hát téve a zord publikum minden villámainak.

A mai napomat az rontotta el egyébként (és ennek már jó negyed órája), hogy jútúbon meghallgattam egy pálutcaifúk számot. Nagy hiba volt. Én személy szerint szoktam dúdolgatni egyszerűbb vokálokat és a refréneket is, de a puf énekese sajátos intonációt alkalmaz. Elég sok skálát ismerek már és nagyjából rá is jövök, hogy mikor melyik szól. Ennél a dalnál azonban végleg elakadtam. Szuperlokriszi bb7? Esz hipodór b4 inverzióval? Netalán a tízhangos egyesített moll skála? Az oktávot 22 egyenlőtlen felhangra tagoló indiai skála? Vajon melyiket alkalmazza a puf énekese? Nápolyi dúr skála a 3 kromatikus hanggal (amely természetesen egy konkrét alaphanggal kiegészített egészhangos skálaként is felfogható)? Vagy ez maga a harmonikus dúr? Esetleg egy A moll skála 421 Hz-re hangolva? Tanakodtam magamban, és mire végigért a dal, minden relatív hallásom odalett. Fel kellett mennem az egyik gitáros honlapra és 5 percen keresztül a 440 herces A hang sípolását hallgatnom a hangológépből, hogy valahogy sikerüljön visszaereszkednem az én primitív, jóltemperált világomba. Én pálutcaifúkat (vadfruttik és kiscsillag detto) csak a hallásukban halálbiztos embereknek ajánlom. Én nekem még fejlődnöm kell.

Elkezdtem én is elvi alapon ásványvizet nyakalni egész nap. Akkor is, ha nem vagyok szomjas, mert a vízháztartás egyensúlya érdekében ez szükséges, én ezt olvastam. Olyan vagyok, mint egy rossz középtávfutó, akinek nem adatik meg, hogy kiizzadja a szentkirályit, hanem ki kell azt pisilnie.
Más valentinnapi élményem nemigen adatott. A dokumentáció véget is ér hát. A torrentjeim meghaltak. Az iPodom megszüntette minden kapcsolatát a külvilággal, csupán tölteni engedi magát. A Prodigy 2009es albumát hallgatom és élvezem is. Kis körömreszelőkkel próbálom még a tömérdek tompa pengetőmet valahogy rendbehozni.

Nincsenek megjegyzések: